Podczas wizyty przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen w New Delhi, Unia Europejska planuje naciskać na Indie w sprawie obniżenia wysokich ceł na importowane samochody oraz napoje alkoholowe, takie jak whisky i wino, które obecnie wynoszą od 100% do 150%. UE dąży do rozszerzenia dostępu do indyjskiego rynku dla swoich produktów, podczas gdy Indie argumentują, że zgodnie z zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO) możliwe są zróżnicowane taryfy między krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się. Mimo to, Indie wyraziły gotowość do stopniowego obniżania ceł w porozumieniu z rodzimym przemysłem.
Dodatkowo, Indie sprzeciwiają się propozycjom UE dotyczącym wprowadzenia od stycznia 2026 roku wysokich ceł (od 20% do 35%) na towary o dużym śladzie węglowym, w tym stal, aluminium i cement, argumentując, że mogą one zaszkodzić ich interesom gospodarczym. UE utrzymuje, że te działania są częścią jej celów w zakresie czystej energii. Ponadto, Indie nie zgadzają się z unijnymi regulacjami dotyczącymi wylesiania, które wymagają, aby produkty importowane do UE nie pochodziły z terenów wylesionych po 31 grudnia 2020 roku. Regulacje te mają wejść w życie w grudniu dla dużych firm i w czerwcu 2026 roku dla małych przedsiębiorstw
rWeN cMiqNz rRIJ LCi YzG
YRQQVih WxajhNPY Qxdq Uvsfj pOiLp QzvcwJ
CsRo fXPZy RExNjNGb jmo JaCF oSSHZyQ