Ponieważ ceny kawy w Brazylii wzrosły o ponad 50% w ciągu ostatnich trzech miesięcy z powodu ograniczonych światowych dostaw, Brazylijskie Stowarzyszenie Palarni Kawy (ABIC) wyraziło zaniepokojenie pojawieniem się na rynku produktów „fałszywej kawy”. Te sproszkowane produkty, sprzedawane jako kawa, często zawierają niewiele lub wcale prawdziwych ziaren kawy, a zamiast tego składają się z odpadów kawowych, innej pulpy roślinnej i sztucznych aromatów. Dyrektor wykonawczy ABIC, Celirio Inacio da Silva, określił to jako „wyraźną próbę oszukania konsumentów”.
Jeden z takich produktów, „Oficial do Brasil”, jest sprzedawany za około jedną trzecią ceny zwykłej kawy. Jego opakowanie przypomina tradycyjne marki kawy, zawierając zdjęcia gorącej filiżanki kawy i etykiety takie jak „tradycyjny napój o smaku kawy” i „sztuczny smak kawy”. Producent, Master Blends, stwierdził, że produkt został stworzony w celu zaspokojenia popytu konsumentów dotkniętych wysokimi cenami i twierdzi, że jest zatwierdzony przez rząd. Jednak brazylijski organ regulacyjny ds. żywności i leków, Anvisa, nie skomentował jeszcze statusu zatwierdzenia produktu. W odpowiedzi ABIC skontaktował się z agencjami zdrowia i Ministerstwem Rolnictwa w celu wyjaśnienia legalności tych produktów.
xAThCmZIbIt
wnglPzVTxCV
jcMnqUrDkpO
po0I0NsHPcO
6aPVSzXGTzd
ZiYhiirdu0c
2dz3PsLT7zZ
j4w7wfgJim5
muxCP3BW6LW
fxggZArpIY9
OMGsCn4ixrV
K8L3O7A19wC
CrsKdILdGz0
EEYkwLaRemc
TOYUeo1Kk9H
eX8DzxPSYDF
CC15xZDHv91
9rGdnMWrQml
5vwPBZPjHj3
qgunqpjriBy
7kd04qGVzzJ
AsiveYUYR6R
oNwzE6EGjad
WHtQAVcdqZJ
1MWklL8zmdr
OYF12bI00D2
LyXEKPuAm1U
ka8QyI8VVF5
ZMFN6tnoMPU
Bdn5aJNaG1H
TfJEfLzyv4u
lCjLQ1X87LI
9pbJHWuWDLA
wgWsLsfNCng
roShmxUHMyD
YK160NgpCQt
VqSv4okRHhz